SHINKEN KARATE DO KAI JKA

Vi er gennem JKA-Danmark medlem af verdens største selvstændige karateorganisation, Japan Karate Association.

Vi er desuden også medlem af Dansk Traditionel Karate Forbund  DTKF , og Dansk Karate forbund som er et specielforbund under Dansk idrætsforbund

Det er din garanti for velkvalificeret træning under gode instruktører

Karate-Do er ikke kun sport, men vejen til et bedre liv.

Børn såvel som ældre kan træne med et ligeså stort udbytte som unge i den idrætsduelige alder.

Det gør ingen forskel, om man er mand eller kvinde.

Træningen af balancen mellem krop og sjæl diskriminerer ikke mellem kønnene.

Klubbens kultur – Er Japansk, men med en almindelig dansk høflighed.

Vores målsætning er at der skal være plads til børn,  unge og voksne med store stævneambitioner, men også det modne publikum, der vælger Karaten som en integret del af deres liv .

Det kan være “gamle medlemmer” som har fået mere tid til sig selv og gerne vil holde deres livsstil ved lige gennem træning og den atmosfære der er i et træningslokale.

Behandel andre som du ønsker de behandler dig. Respektfuldt, med omtanke og integritet.

Klubbens historie

Klubben blev startet i 1984 under navnet KRIM Karate Do kai JKA, af grundlæggeren Hr. Edvard M. Von Langsted (tidl 4. dan jka)

De første lokaler lå i idrættens hus på Østerbro. Klubben var dengang primært for personale fra Kriminalforsorgen (typisk vestre fængsel), samt unge rødder (som undertegnede! ) der havde brug for et fast holdepunkt i tilværelsen.
I 1986 rykkede klubben til Grøndal Centeret på Bellahøj, her voksede klubben sig større og med en stabil mængde af danbærere.

I 1993 Skiftede klubben navn til SHINKEN karate do kai JKA. Dels fordi der kun var få tilbage fra Kriminalforsorgs tiden, og dels var medlemssammensætningen nu til et navneskifte.
Shinken betød: “Stærkt sværd” i en gammel form. Et udtryk samuraierne råbte ud over kamppladsen, når kampmoralen skulle styrkes..!!!!

I 1999 overtog undertegnede klubben fra klubbens grundlægger Hr. Edvard M. Von Langsted.
Samtidig kunne jeg konstatere, at da jeg nu var den eneste tilbage fra KRIM dagene, var tiden inde til at skabe: Det NY Shinken.

Betydningen blev nu ændret til en mere nutidig form nemlig:

Dem der VIL det lidt mere, Dem der ANSTRENGER sig lidt mere …!!!

Vilje, Vedholdenhed og Disciplin er blandt flere centrale elementer i Klubbens værdigrundlag….

Vel mødt…

Lars C. Bech